Companiile din România se bucură de o importantă facilitate fiscală: pot folosi 20% din impozitul pe care îl plătesc către stat pentru a sponsoriza o cauză socială în care cred.

Valoarea sponsorizării poate fi:

    • 20% din impozitul pe profit sau 0,75% din cifra de afaceri (minimul dintre cele două) pentru companiile care sunt impozitate pe profit
    • 20% din impozitul pe venit pentru companiile care sunt impozitate pe venit (microîntreprinderi)

În 2022, o nouă facilitate fiscală a fost introdusă de către ANAF prin Ordinul nr. 1679/2022 – plătitorii de impozit pe profit și cei care plătesc impozit pe veniturile microîntreprinderilor pot redirecționa, prin Declarația 177, sume reprezentând sponsorizări către organizații non-profit în situația în care cheltuiala cu sponsorizarea în anul anterior nu a depășit plafonul pentru sponsorizare (suma minimă dintre 0,75% din cifra de afaceri și 20% din impozitul pe profit; respectiv 20% din impozitul pe venit în cazul microîntreprinderilor).

Contribuabilii care doresc să își exercite opțiunea de redirecționare a impozitului pe profit/impozitului pe venitul microîntreprinderilor o pot face prin completarea și depunerea la ANAF a Declarației – în baza contractului de sponsorizare semnat.